Pages

 photo sddf_zps85c1ecb0.jpg

Kaki dipotong, wanita ini buat kaki sendiri dari lego


Vemale.com - Seorang wanita bernama Christina Stephens membuat dunia kagum dengan semangat dan kreativitinya dalam bertahan dalam kekurangan yang dia miliki. Divonis tak memiliki kaki kerana terpaksa dipotong, wanita ini membuat kakinya sendiri dari mainan lego.

Christina adalah seorang wanita yang menjadi terapis, peneliti klinis dan juga edukator. Pengalamannya kehilangan sebelah kaki kerana kemalangan, tak patah semangat hidupnya. Ia berusaha berbagi masa-masa sulitnya itu dengan idea kreatif. Salah satunya adalah memanfaatkan mainan lego sebagai kaki palsu.
Ia membuat akaun Youtube bernama AmputeeOT dan mengunggah video kreatifnya membuat kaki dari kepingan Lego. Video ini sangat menginspirasi dan membuat banyak orang tergugah. Sekitar 6,000 orang menyukai apa yang ia lakukan. Meski nampak aneh, namun hal ini menularkan semangat pada mereka yang senasib dengan Christina.

Selain itu, video tersebut juga menggugah mereka yang dalam keadaan sempurna. Ketika tubuh tidak sakit, banyak hal yang kita keluhkan. Padahal ada orang di luar sana yang punya banyak keterbatasan namun tetap boleh menjalani hidupnya dengan semangat.

Melalui akaun Youtubenya, Christina menunjukkan bahawa dengan kaki sebelah pun, d ia masih boleh melakukan banyak kegiatan. Misalnya berkebun, bagaimana dia menjalani masa terapi untuk melatih kakinya dan sebagainya.

Keterbatasan memang tak seharusnya menjadi penghalang untuk tetap hidup dengan sebaik-baiknya. Kalau sudah melihat apa yang wanita ini lakukan dan bercermin darinya, masihkah kia banyak mengeluh dengan hidup kita sekarang ini?


No comments: